• 1394/01/31 - 08:52
  • تعداد بازدید: 2574
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

موردکاوي و ارائه راهکار از سوي معاونين در نخستين همايش سراسري رؤساي مناطق و شعب سال 94

در نخستين گردهمايي سراسري رؤساي مناطق و شعب بيمه نوين در سال 94: معاون فني بيمه نوين با تأکيد بر اهميت هم افزايي و همکاري در شرکت گفت: مدير متعالي مديري است که در سازمان خود هم افزايي ايجاد کند...

در نخستين گردهمايي سراسري رؤساي مناطق و شعب بيمه نوين در سال 94:
معاون فني بيمه نوين ضمن تأکيد بر اهميت هم افزايي و تلاش همسو در شرکت گفت: نخستين هدف شرکت در حوزه فني ارتقاي کيفيت پرتفوي بيمه اي است/ معاونت طرح و توسعه بيمه نوين با اشاره به اين نکته که داشتن برنامه و استراتژي از اصول حياتي يک سازمان موفق است، داشتن برنامه استراتژيک براي دستيابي به اهداف سازمان را ضروري دانست/ معاون مديرعامل بيمه نوين در امور شعب و بازاريابي بر لزوم کنترل و رعايت استانداردها و شرايط حرفه اي از سوي رؤساي مناطق و شعب در ساماندهي شبکه فروش تأکيد کرد.

نخستين هدف شرکت در حوزه فني ارتقاي کيفيت پرتفوي بيمه اي است
ناهيد عباسي معاون فني شرکت بيمه نوين در گردهمايي سراسري رؤساي مناطق و شعب بيمه نوين در سال 94 نخستين هدف شرکت در حوزه فني را ارتقاي کيفيت پرتفوي بيمه اي دانست و گفت: براي دستيابي به اين هدف بايد استراتژي هايي از جمله انتخاب مشتريان مطلوب، تجميع امور بيمه اي بيمه گزاران، پياده سازي اصول و تکنيک هاي مديريت ريسک در بازديدهاي اوليه، اعزام کارشناسان مجرب براي بازديد اوليه را در دستور کار قرار دهيم.
وي ادامه داد: ارائه مشاوره ريسک به بيمه گزاران و انعکاس توصيه هاي ايمني به آنها و اشاره و کنترل ريسک صدور از طريق ايجاد شرايط خصوصي مناسب در بيمه نامه ها از ديگر استراتژي هايي است که اجراي آن بسيار حائز اهميت است.
معاون فني شرکت بيمه نوين از ارتقاي بهره وري فني به عنوان هدف دوم اين معاونت نام برد و افزود: بيش از هر چيز استقرار سيستم مديريت ريسک قبل از صدور بيمه نامه، به کار گيري نيروهاي با انگيزه، اصلاح و بهبود فرآيندهاي صدور و پرداخت خسارت و آموزش ادواري فني در سطوح و رشته هاي مختلف بيمه اي ما را در رسيدن به ارتقاي بهره وري فني نزديک خواهد کرد.
عباسي همچنين درخصوص بهبود مديريت ضريب خسارت در شرکت خاطر نشان کرد: در اين حوزه بايد تلاش کنيم تا علاوه بر انتخاب ريسک هاي مناسب از بروز پديده انتخاب معکوس در شرايط ناسالم رقابتي کنوني اجتناب کنيم.
وي همچنين در ادامه از تمرکز بر کسب پرتفوي در سه ماهه نخست سال، رعايت دستور العمل هاي حوزه صدور و پرداخت، اهميت گزارش بازديد اوليه در بيمه هاي اموال و مسئوليت، تسريع در عملکرد و چابکي سازماني در تمام مراحل و تلاش در جهت حفظ مشتريان وفادار به عنوان برخي از مهم ترين نکات فني شرکت نام برد.
همچنين بر اقدام سريع پس از وقوع خسارت از جانب بيمه گزاران و نظارت دقيق بر فعاليت شرکت هايي که مسئوليت رسيدگي به خسارت را به عهده دارند(شرکت هاي برون سپار) تأکيد شد تا از توسعه زيان جلوگيري شود.

برنامه راهبردي يعني داشتن تصوير روشني از آينده شرکت
سهراب ميرفخرايي؛ معاونت طرح و توسعه شرکت نيز با اشاره به اين نکته که داشتن برنامه و استراتژي از اصول حياتي يک سازمان موفق است، گفت: برنامه راهبردي در شرکت يعني داشتن تصوير روشني از آينده شرکت که به عنوان يک سند بايد در دستور کار فعاليت ها و تصميم گيري ها قرار گيرد. خوشبختانه ما در سال 93 موفق شديم با استفاده از ظرفيت ها و شناخت توانمندي هاي شرکت اين برنامه را در پنج حوزه راهبردي فني، بازار، منابع انساني، سرمايه گذاري و فناوري اطلاعات و ارتباطات تدوين، تصويب و ابلاغ نماييم.
وي ادامه داد: مهم ترين نکته مثبت اين برنامه تهيه آن در داخل شرکت و با استفاده از شناخت واقع بينانه از ظرفيت هاي موجود است که نتيجه آن برنامه اي منطقي با چشم اندازي روشن است، در حال حاضر بيش از هر چيز لازم است که پروژه هاي اين سند در دستور کار قرار گيرد و تمام اعضاي شرکت در اجراي آنها با تعهد عمل کنند.
ميرفخرايي همچنين از تشکيل و فعاليت کارگروه افزايش فروش شرکت در سال 93 خبر داد و افزود: اين کارگروه به منظور برنامه ريزي و راهبري اقدامات شرکت براي دستيابي به چشم انداز شرکت (قرار گرفتن در ميان پنج شرکت برتر صنعت بيمه در فروش) تشکيل شده است. اين کارگروه انگيزش، آموزش، بازار و فني به منظور هدايت فعاليت ها در حوزه مربوطه مشغول به تدوين برنامه هستند.

شبکه فروش خود را با دقت مهندسي کنيم و از مشکلات آنها يک گام جلوتر باشيم
احمدرضا جرگويي نيز همزمان با نخستين گردهمايي رؤساي مناطق و شعب بيمه نوين با ذکر اين که کنترل و رعايت استانداردها و شرايط حرفه اي از سوي رؤساي مناطق و شعب در ساماندهي شبکه فروش از اهميت بالايي برخوردار است، افزود: با توجه به اعطاي مجوز بيمه مرکزي براي جذب نماينده جديد به شرکت هاي بيمه لازم است بهينه سازي و پالايش نمايندگان از سوي رؤساي شعب با جديّت در دستور کار قرار گيرد.
وي در ادامه گفت: با توجه به نقش مهم شعب در اين حوزه در گام اول بايد توجه دقيقي به عملکرد نمايندگان در چارچوب ضوابط قرار گيرد چرا که ديگر زمان آزمون و خطا در جذب و آموزش نمايندگان گذشته است و ما بايد شبکه فروش خود را با دقت مهندسي کنيم و از مشکلات آنها يک گام جلوتر باشيم.
معاون امور شعب و بازاريابي درخصوص معيارهاي ارزيابي شعب برتر شرکت در سال 93 در خصوص سهم بيمه هاي عمر و تشکيل سرمايه گفت: سه شاخص سهم رشته بيمه عمر و تشکيل سرمايه بيش از 20 درصد، فروش مازاد بر پيش بيني بودجه ابلاغي و تحقق بودجه ابلاغي در کليه رشته ها انتخاب شد که به ترتيب شعب قم و ساري موفق به احراز شرايط فوق شدند.
وي همچنين درباره شعب برتر تصريح کرد: با توجه به پنج شاخص افزايش توليد و سهم بازار، نظم و برنامه ريزي، شفافيت مالي، سودآوري، توازن توليد و توسعه در ارزيابي شعب برتر، شعبه قم با کمترين انحراف به شاخص هاي در نظر گرفته شده بسيار نزديک بود و شعب ساري، اجرايي مرکز، بندرعباس، يزد، اردبيل و سبزوار نيز در دستيابي به توليد بيش از بودجه خود در سال 93 موفق عمل کردند.
وي با اشاره به طراحي و تصويب چارت سازماني براي شعب گفت: هدف اصلي اين پروژه تقسيم کار و انگيزش پرسنل شعب بود که در سطح بندي شعب با در نظر گرفتن برخي معيارها در نهايت 11 شعبه حايز شرايط براي پياده سازي چارت شدند.
جرگويي در پايان تأکيد کرد: افتخار ما اين است که عضوي از يک شرکت خوشنام در صنعت هستيم و همواره رعايت اخلاق، انصاف و اعتمادسازي جزو اولويت هاي ما بوده است.
همچنين در اين گردهمايي سه کارگروه "فني"، "مالي و اداري"، "حقوقي و امور شعب و انفورماتيک" با حضور معاونين، مديران و رؤساي مناطق و شعب با هدف بررسي مسائل در جهت هم افزايي بيشتر برگزار شد.




  • گروه خبری : درباره نوین
  • کد خبر : 201
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

محصولات بیمه‌ای

آتش سوزی آتش سوزی

بیمه
آتش سوزی

مسئولیت مسئولیت

بیمه
مسئولیت

مهندسی و انرژی مهندسی و انرژی

بیمه
مهندسی و انرژی

اشخاص انفرادی اشخاص انفرادی

بیمه
اشخاص انفرادی

اتومبیل اتومبیل

بیمه
اتومبیل

طرح‌های مخصوص طرح‌های مخصوص

بیمه
طرح‌های مخصوص

باربری باربری

بیمه
باربری

اشخاص گروهی اشخاص گروهی

بیمه
اشخاص گروهی